Wie we zijn.
NetServ is begin 2021 ontstaan door Dries Heremans.
Dries Heremans werkte jarenlang als consulent in de IT-wereld. Hij werkte zich op van junior helpdeskmedewerker tot allround adviseur op gebied van computernetwerken, servers en Office 365 integraties.
Zijn specialiteit? Uw IT-infrastructuur volledig onder handen nemen en ervoor zorgen dat u efficiënt en veilig kan werken. Tevens specialiseert hij zich in het domein van cybersecurity, de beveiliging van onder meer uw netwerk, computers en mobiele apparaten.
U kan rekenen op onze professionele en dynamische aanpak.

Onze Missie
Het is onze missie de KMO op een maatschappelijk verantwoorde, flexibele en snelle manier te helpen om meer voordelen te halen uit hun dagelijkse business. Dankzij een persoonlijke, cliëntgerichte service met een gedisciplineerde en ethisch verantwoorde aanpak ontzorgen wij de KMO van al zijn ICT-uitdagingen door het beheren, bewaken en beveiligen van zijn ICT-infrastructuur. We zoeken proactief naar pragmatische en op maat gesneden oplossingen. Hierdoor kan de KMO rekenen op continuïteit en veiligheid van zijn ICT, waardoor de ondernemer met een grotere gemoedsrust sneller en efficiënter kan werken in zijn dagdagelijkse business.

Onze Visie

Om onze missie te ondersteunen, is het onze visie om kort bij u als ondernemer te staan. Dit doen we door op een snelle en efficiënte manier te reageren op uw vragen en noden, hetgeen wordt mogelijk gemaakt dankzij het doorgedreven intern documenteren van uw dossier. Wij willen uw single point of contact zijn voor al uw ICT-uitdagingen. Dit laat ons tevens toe proactief voor te denken met u als ondernemer. Het is onze visie dat op die manier er een nauwe vertrouwensrelatie wordt opgebouwd tussen de ondernemer en zijn ICT-adviseur, hetgeen de ondernemer ten volle ten goede komt.
De NetServ aanpak
On-boarding computers
Op alle computers zal software worden geïnstalleerd die ons de mogelijkheid biedt om het scherm van op afstand over te nemen. Vanaf dat moment zijn de computers bij ons in beheer. Dit laat ons toe om zowel verschillende zaken aan te passen aan de computers, maar ook om ze te monitoren. We kunnen op die manier gemakkelijk nieuwe software installeren op alle computers binnen uw organisatie.
Omdat veiligheid voor ons een topprioriteit is, zorgen we ervoor dat elke computer is uitgerust met antivirussoftware. Dankzij deze on-boardingprocedure kunnen we ook nagaan wanneer de laatste updates zijn uitgevoerd van uw software en kunnen we proactief handelen en de updates forceren.
On-boarding servers
Op alle servers zal een “softwareagent” geïnstalleerd worden, zodat we dag en nacht uw servers kunnen monitoren. De softwareagent is een autonoom computerprogramma dat ons de mogelijkheid biedt om de monitoring piekfijn in te stellen. Van zodra de agent langer dan 1 minuut geen reactie ziet, zal er automatisch een melding worden verstuurd naar onze GSM, e-mail en ticketing service. Hierdoor is het voor ons mogelijk om veel sneller te reageren. Mede dankzij deze softwareagent kunnen we nagaan of alles goed verloopt op de server en kunnen we diepgaander monitoring plaatsen dewelke nuttig kan zijn voor bepaalde services.
Wachtwoorden
We kunnen niet genoeg hameren op de veiligheid van uw IT-infrastructuur. Wachtwoorden zijn daar een cruciaal onderdeel van. Daarom dat we uitermate voorzichtig zijn in de behandeling en beveiliging van uw wachtwoorden. We hebben natuurlijk toegang nodig tot alle wachtwoorden van al uw systemen. Daarom vragen wij hiervan een kopie op bij uw verantwoordelijke. Uw wachtwoorden worden bij ons, in alle veiligheid, opgeslagen onder een twee-factor-authenticatie beveiligingssysteem:
– Een eerste beveiligingslaag is de blokkering van uw lijst aan wachtwoorden met een NetServ-eigen wachtwoord;
– Het tweede middel om te identificeren is een extra beveiligingslaag die ervoor zorgt dat niemand anders toegang heeft tot uw systeem. Onze medewerkers die toegang hebben tot uw wachtwoorden zullen maar pas kunnen inloggen via een code dewelke ze moeten genereren op hun NetServ-GSM.
Procedures
Naargelang de gangbare procedures binnen uw onderneming zullen wij een organogram opstellen van wie de verantwoordelijken zijn binnen uw onderneming. Hierin nemen we op wie er rechten heeft en wachtwoorden zal kunnen aanvragen, alsook wie hiervoor de toestemming zal moeten geven. Deze procedure zal na het opmaken ervan in onze proceduredatabase worden opgenomen, zodat al onze techniekers en helpdeskmedewerkers deze nauwgezet kunnen volgen. Bij NetServ gaan we uiterst veilig om met uw data en wordt alles dubbel geverifieerd alvorens acties te ondernemen.
Personal Service Assistant (PSA)
U belt naar een bedrijf en krijgt steeds iemand anders aan de lijn die niets van uw dossier kent. Herkenbaar? Niet zo bij NetServ. Wij zorgen ervoor dat u een vaste contactpersoon hebt die uw IT- infrastructuur door en door kent: uw Personal Service Assistant of PSA.
De permanenties aan de helpdesk kunnen soms wel worden afgewisseld. Maar dankzij de klanteigen fiche zoals vermeld onder punt 1.1 hierboven, kan elke medewerker van NetServ uw infrastructuur beheren en kunt u steeds verder geholpen worden, ook als uw PSA afwezig is. Deze werkwijze bevordert alleen maar een optimale service.
Veiligheid wordt zekerheid dankzij tussentijdse rapportering
Op regelmatige basis trekken wij de nodige rapporten uit ons monitoringsysteem inzake cybersecurity. Dit kan maandelijks of per kwartaal zijn, afhankelijk van uw noden. Dankzij deze rapportering bent u steeds zeker dat uw IT-infrastructuur volledig veilig is en dat uw team efficiënt kan blijven werken. Deze rapportering geeft weer of en hoe vaak uw IT-infrastructuur is aangevallen geweest, of er lekken zijn, of er misbruiken of pogingen tot geweest zijn. Wanneer de rapportering te veel negatieve zaken vermeld, neemt NetServ proactief met u contact op om meteen de veiligheidsproblemen aan te kaarten en op te lossen. Zekerheid in veiligheid is onze troef.